00:12 – tytuł „Nie zapomnieć”, widoczna przez drzwi siedząca za stołem kobieta, oklaski, zbliżenie kamery na siedzącą Miriam Akavia, kwiaty, przebitki na książki jej autorstwa, Akavia podpisuje książki, rozmawia z czytelnikami, cz/b ikonografia – Akavia zprzed lat, spotkania, Władysław Bartoszewski polityk, pisarz, historyk, więzień Auschwitz, honorowy obywatel Izraela stoi obok Akavii, kolor – Akavia i Szymon Szurmiej, reżyser i prezes honorowy Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Polsce, Akavia i były premier Izraela Icchak Rabin, uściski dłoni, dyplomy i nagrody za osiągnięcia twórcze
01:55 – cz/b ikonografia – krakowscy Żydzi – dorośli, dzieci, starcy, kolor – Akavia przed pomnikiem na Umshlagplatzu w Warszawie, skąd w czasie II wojny światowej wywożono Żydów z warszawskiego getta do obozów koncentracyjnych, okładka książki, krajobraz zza okien jadącego pociągu, wnętrze przedziału, odbicie Akavii w lustrze, szyny kolejowe, Akavia opowiada o swoim powrocie po 30 latach do Krakowa, cz/b – Kraków, Barbakan, ulice, kolor – Akavia jedzie dorożką przez ulice Krakowa, cz/b – stary Kraków, przechodnie, przebitka kolor – Uniwersytet Jagielloński, Planty, dom rodzinny na ulicy Łobzowskiej, Akavia w mieszkaniu, opowiada, balkon w kwiatach, Akavia na balkonie opowiada o swoim dzieciństwie, kośćiół Piotra i Pawła, Wawel, Akavia w dorożce, szkoła, w której uczyła się Akavia
06:15 – cz/b – klasa w szkole, pracownia naukowa, uczennice, kolor - tabliczka znamionowa z nazwami ulic – Św.Krzyża i Św.Marka, lustro drogowe, okna szkoły, cz/b – matki z dziećmi, ławeczki w parku, kolor – przechodnie, sklepowe witryny, Akavia w dorożce, gmachy, tabliczka znamionowa „YMCA Kraków”, z off-u Akavia opowiada o swoim dzieciństwie i życiu w ówczesnym Krakowie, stosunku Polaków do Żydów, antysemityzmu, nietolerancji, Akavia na żydowskim cmentarzu na krakowskim Kazimierzu, cz/b – dworzec kolejowy, ludzie z dobytkiem, ewakuacje tuż przed wybuchem II woojny światowej, kolor – ikonografia – dworzec kolejowy, Akavia opowiada o przygotowaniach do wyjazdu z Krakowa, cz/b – dworzec kolejowy w Krakowie, ulice, tramwaj, kolor – kamienice, okładka książki „Moja winnica” opowiadająca o rodzinie Weinfeldów (Weinfeld – nazwisko panieńskie Akavii) wydanie francuskie tej książki, Akavia opowiada o nieudanym wyjeździe z Krakowa cz/b zdjęcia z rodzinnego albumu – ona jako dziecko z rodzeństwem, matką, portrety Akavii, kolor – stara cukiernica, jedyna rzecz ocalała z wojennej pożogi
09:51 – cz/b – stare listy, kolor – Akavia w plenerze mówi o kolejnej próbie ucieczki z Krakowa, o opłaceniu nieuczciwego przemytnika, Akavia opowiada o rewizjach i poniżaniu przez Niemców, cz/b ikonografia – dokumenty, opaski z Gwiazdą Dawida, Żydzi w kolejce oddający Niemcom swoje majątki, Żydzi z łopatami, fotografia młodej Akavii, kolor - Akavia o konieczności noszenia opaski na rękawie, o zakazie uczęszczania do polskiej szkoły, obojętności koleżanek z klasy, uliczny bruk, cz/b ikonografia – budowa krakowskiego getta, brama z Gwiazdą Dawida, niemieccy żołnierze, kolor - zbliżenie opowiadającej Akavii, Wisła widziana z mostu, Akavia z wnuczką na moście, cz/b – ten sam most w czasie II wojny, kolor – Akavia z wnuczką idą przez most, przebitka cz/b – 1941 rok – furmanka na moście, kolor – Akavia z wnuczką idą przez most, cz/b – furmanki na moście, z off-u - Akavia opowiada o konieczności przeniesienia się do getta, kolor – Akavia z wnuczką na nadwiślańskim bulwarze, cz/b – ulice getta, furmanki, przechodnie, w oddali tramwaj, furmanki z dobytkiem, stary Żyd, kolor – Akavia z wnuczką idą ulicą, plan krakowskiego getta, Akavia opowiada o swoim mieszkaniu w getcie
15:30 – cz/b – ludzie stłoczeni na małej powierzchni, off – Akavia opowiada o ogromnej ciasnocie jaka panowała w jej ówczesnym mieszkaniu na terenie getta, ulice, dzieci, off – Akavia opowiada o szkole w getcie, o konieczności oddawania wartościowych przedmiotów a w szczególności futer, cz/b – kolejka Żydów, kolor – wnętrze Muzeum Żydów na Kazimierzu, dokumenty, afisze, zbliżenie wnuczki Akavii, cz/b – ikonografia – młode Żydówki, plan getta, zdjęcie z jadącego tramwaju w getcie, przechodnie na ulicach, samochody, plan getta, ikonografia – ciężarówki, tłum ludzi na ulicach, żydowskie czasopismo „Hehaluz Halohem”, „Apteka pod orłem Muzeum Pamięci Narodowej”, wnetrze apteki, dokumenty, słoiki na półkach, fotografia właściciela apteki Tadeusza Pankiewicza i pracowników apteki, okładka książki jego autorstwa, kolor – Akavia wspomina innych Żydów, z którymi się zetknęła w czasie okupacji w krakowskim getcie, fotografie żydowskich dzieci, żydowski skrzypek, cd. Akavii , cmentarz, macewy (w tle pieśń w jęz. jidisz)
19:00 - Akavia o przesiedleniu w 1942 roku ludności żydowskiej w inne miejsce, cz/b dziecięce nogi, ikonografia – Żydzi, portrety Żydów, tłum na ulicach, kolor – Akavia o załamaniu ojca, o fałszywych aryjskich papierach, dzięki którym wyjechała do Lwowa, kolor – panorama Lwowa, bruk, Akavia opowiada o staraniu się o pracę, ulice, kamienice, bramy, przechodnie, Akavia we wnętrzu opowiada o wysiedleniu Żydów ze Lwowa, ulice, jadąca ciężarówka, kamienice, brama, mur więzienia, w którym przebywał brat Izio, zakratowane okna, ostrzelany mur, wnętrze „Apteki pod orłem”, Akavia opowiada o powrocie do Krakowa, panorama miasta, krużganki, z off-u – opowiada o ostatnim liście od brata Izia, gruzowisko, zniszczone mury, Akavia we wnętrzu opowiada o swojej pierwszej książce „Jesień młodości”, w której zawarła wspomnienia lwowskich przeżyć, okładki tej książki w różnych językach
25:35 – ikonografia cz/b – Kraków Płaszów rok 1943 – budowa obozu i groźba likwidacji getta, niemieccy żołnierze, Żydzi w pasiakach, zbliżenie twarzy Żydów, załadunek żydowskich dzieci na ciężarówkę, idący ludzie z dobytkiem, kolor – panorama Płaszowa, nowe budynki, Akavii w plenerze opowiada o paleniu ciał, barakach, cz/b ikonografia – baraki obozowe, lecący nad nimi samolot, więźniowie, c.d. Akavii o warunkach panujących w obozie, kolor – głaz pamiątkowy, z off-u – o spotkaniu z rodzicami w obozie, o przyjeździe dzieci z getta i ich rozstrzelaniu, cz/b ikonografia – dzieci, kolor – Akavia przy pamiątkowym głazie z napisem upamiętniającym zagładę Żydów, kładzie kamyk na głazie, Akavia opowiada o swoich dolegliwościach, leczeniu w obozie, cz/b ikonografia – więźniowie przy pracy, załadunek Żydów do wagonu towarowego, blokada na drzwiach, druty kolczaste w oknach wagonów, ludzkie twarze za nimi, Akavii opowiada o wywózce ojca, cz/b – lokomotywa, ruszający ze stacji pociąg, tory, w oddali Brama Śmierci w obozie Auschwitz, Akavia opowiada jak się tam znalazła w 1944 roku, , kolor – baraki obozowe, zbliżenie numeru wytatuowanego na jej przedramieniu, Marsz Żywych w Auschwitz, idący młodzi ludzie z flagami Izraela, baraki obozowe, wnętrza baraków, Akavii z wnuczką na terenie obozu, opowiada o pierwszych dniach pobytu w obozie, w gablocie stosy ściętych włosów, buty, pudełka, laski, kule dla niepełnosprawnych, protezy, Akavia z grupą żydowskiej młodzieży we wnętrzu jednego z baraków mówi o krążących nad obozem amerykańskich samolotach, jedna z obozowych bram, wieża strażnicza, Akavia wśród żydowskiej młodzieży, panorama obozu, w oddali wieża strażnicza i Brama Śmierci, idąca w Marszu Żywych Akavia z młodzieżą opowiada o niemożliwych ucieczkach
33:04 – cz/b jadący pociąg, wjazd od obozu koncentracyjnego w Bergen Belsen w Dolnej Saksonii, ikonografia – panorama obozu, film – wychudzeni ludzie, leżący na ziemi, trupy, kolor – Akavia opowiada o śmierci swojej matki w obozie, ikonografia = trupy, wychudzeni ludzie, Akavia opowiada o zakończeniu wojny, cz/b – leżące trupy, ludzkie szkielety, film -wychudzeni ludzie, angielscy żołnierze, kolor – Akavia opowiada o działalności Szwedzkiego Czerwonego Krzyża, fotografia hrabiego Folke Bernadotte, prezesa Szwedzkiego Czerwonego Krzyża, który organizował transporty chorych kobiet i dzieci z obozu do Szwecji, kolor – Akavia w samochodzie opowiada o swoim pobycie w szpitalu w Halmstadt, droga z jazdy, cd. o swojej niechęci do pobytu w Polsce, o przygotowaniach do wyjazdu do Myckleby (?), pasące się kozy, zabudowania gospodarcze, baraki
37:56 – cz/b ikonografia – niemiecki Żyd Gunter Kohen z żoną i synem, Wuśka Liebeskind, wdowa po przywódcy bojowników krakowskiego getta, kolor – zabudowania szkolne, przebitka cz/b – uczniowie, kolor – Akavia opowiada o spotkaniu ze swoim przyszłym mężem, cz/b ikonografia – Akavia ze swoim przyszłym mężem Leopoldem, jego fotografia, kolor – zabudowania gospodarskie, panorama gospodarstwa, jezioro między drzewami, cz/b ikonografia – zimowe zabawy młodzieży w Myckleby, cz/b film - płynący statek, politycy wchodzący do siedziby premierów na Downing Street 10 w Londynie, kolor – Akavia wspomina trudności jakie robili Anglicy przy próbach wyjazdu do Palestyny, cz/b ikonografia – zabudowania Myckleby, młodzież, kolor – Akavia mówi o otrzymaniu certyfikatu dla niej i jej narzeczonego, który umożliwił im wyjazd do Palestyny
41:17 – kolor – pomost nad jeziorem, Akavia nad brzegiem, łódka, cz/b ikonografia – ludzie w porcie, film – płynący statek, ludzie na pokładzie, morski brzeg, off – Akavia wspomina przypłynięcie do Erec Israel, ludzie schodzący po trapie na brzeg, praca w polu, palmy, kolor – Akavia na plaży opowiada o pierwszych wrażeniach po zejściu na ląd, morze, plaża, cz/b ikonografia – przyjaciele i znajomi Akavia, off – opowiada o pobycie w kibucu Degania nad jeziorem Kineret, kolor - Akavia z mężem idący plażą, wspomina pobyt w kibucu Ganigar, morze, Akavia mówi o ciężkich warunkach bytowania, o broni, którą dostali, o ostrzale przez Arabów, cz/b – praca w polu, jadący traktor, orka, posiłek, cz/b ikonografia – tańce i zabawy na powietrzu, kolor – Akavia opowiada o trudnościach z aklimatyzacją, fotografia pierwszego premiera i twórcy państwa Izrael Davida ben Guriona, ruiny domów, zniszczenia, ulice, więc, rabin
54:40 – kolor – panorama morza i wzgórz, Akavia opowiada o założeniu nowego kibucu Naksholim, czb ikonografia – Akavia z mężem, współpracownicy Akavia w kibucu, ludzie z bronią, obserwacja terenu, Akavia w stroju pielęgniarki, panorama kibucu, kolor - Akavia o otwarciu przychodni w kibucu, cz/b – praca w polu, kolor – Akavia o nawrocie swojej choroby, cz/b ikonografia – Akavia z mężem, 1953 rok – ulice, ruch uliczny, Akavia z mężem i córką Ronit, kolor – Akavia opowiada o opuszczeniu kibucu, o rozpoczęciu nowej pracy w szpitalu, cz/b – statek w porcie, kolor – Akavia opowiada o nowej fali emigrantów m.in. z Polski, cz/b – ludzie schodzący po trapie ze statku na ląd, przechodnie, ruch uliczny, panorama ulic, przechodnie, polskie gazety w kiosku, reklama teatru „Wagabunda” na słupie ogłoszeniowym, przebitka kolor – Akavia opowiada o swojej pracy z emigrantami
50:18 – cz/b ikonografia – Akavia z mężem i dziećmi, fotografie córek, Akavia mówi o pierwszej placówce dyplomatycznej i wyjeździe do Budapesztu w 1964 roku, kolor – panorama Budapesztu, off – Akavia o pracy w ambasadzie Izraela w Budapeszcie, węgierski parlament, o swojej pracy i kłopotach związanych z jej narodowością, o dodatkowej pracy w charakterze pielęgniarki, rozdawaniu książek i gazet, o zerwaniu stosunków dyplomatycznych z Izraelem po jego wygranej „wojnie 6-dniowej” w 1967 roku (wojna izraelsko-arabska 5-10.06.1967r) Akavia na ulicy, przechodnie, dworzec kolejowy, stojący pociąg, Akavia o pomocy dla Żydów z ZSRR, cz/b – ruiny, żołnierze izraelscy, Akavia na dworcu
53:20 – kolor – , wnętrze synagogi, Żydzi w ławkach, okładka książki „Galia i Miklosz”, cz/b ikonografia – Akavia z mężem i córką, kolor – synagoga, Akavia wśród ludzi, panorama na Most Łańcuchowy w Budapeszcie, off – Akavia mówi o przyjeździe do Krakowa, panorama parlamentu węgierskiego i Mostu przez Dunaj, Akavia ze Wzgórza Gellerta patrzy na Budapeszt, rodzinne pamiątki, Akavia o swoim pisarstwie, książki na półkach, Akavia o wspomnieniach, które przyczyniły się do napisania książki „Jesień młodości”, okładka książki, stronice, biurko, papiery, okulary, Akavia mówi o powołaniu jakim dla niej jest pisarstwo, o cieniach przeszłości i niepewności jutra
57:54 – wieczorne spotkanie z rodziną przy stole, wnuczka, mąż, uśmiechająca się Akavi,a księżyc, Akavia z córką na ganku, obok pies, cz/b ikonografia – ulice Krakowa, krakowski Kazimierz, synagoga, sklepikarze, tabliczki z nazwami ulic, z offu- Akavia mówi, że teraz chętnie przyjeżdża do Krakowa, wspomina swoją rodzinę, dzieciństwo, żydowskie dzieci, stare żydowskie domy na krakowskim Kazimierzu, Żydzi, macewy na cmentarzu
01:00:44 – kolor – Akavia o Polsce i polskich Żydach, o znaczeniu hebrajskiej nazwy „Polska”, Akavia na żydowskim cmentarzu, nagrobki, cz/b ikonografia – żydowskie dzieci, kolor - palący się znicz, tablica ku czci dzieci wywiezionych z krakowskiego getta, którymi opiekowała się Akavia
01:03:17 – napisy końcowe – scenariusz, realizacja, zdjęcia – Piotr Weychert, współpraca – Michał Nekanda-Trepka, producent – Piotr Weychert, Mirosław Chojecki, produkcja – Media Kontakt 2005, tyłówka - „Nie zapomnieć”
01:03:47 – koniec nagrania