00:10 – półki z książkami, w tle piosenka w wykonaniu Jana Kelusa, tytuł „Redaktorzy podziemni”, ręce zdejmujące z półki egzemplarze „Pulsu”, magazyn archiwum Instytutu Badań Literackich, przekładanie kart kwartalnika „Puls”, redagowanego w podziemiu, przebitka – więc poparcia dla władzy ludowej w Radomiu (czerwiec 1976) po zamieszkach w Ursusie i Radomiu, kobieta odczytuje odezwę popierającą działania partii, tłum ludzi, transparenty popierające politykę PZPR, najazd kamery na trybunę, krajobraz z jazdy samochodem, w tle piosenka Jana Kelusa „Szosa E7”, cz/b przebitka – fotografia Zbigniewa Romaszewskiego i jego żony Zofii, obok ksiądz Jan Zieja, Grażyna i Jacek Kuroń, Kraków - tłum ludzi przed domem, w którym w 1977 roku UB zamordowała Stanisława Pyjasa, fotografia Pyjasa, kolor – przemarsz żałobnej procesji ulicami Krakowa, egzemplarze niezależnego pisma „Zapis”, które drukowało teksty odrzucone przez cenzurę, panorama zimowej Łodzi, ulice, kamienice, jadący tramwaj, samochody, ruch drogowy, wypowiedź Andrzeja Pawlaka, jednego z twórców „Pulsu” nt. sprzyjającej atmosfery do tworzenia niezależnego wydawnictwa, wypowiedź Tomczaka Filipczaka nt. twórców „Pulsu”, działaczy KOR, „Puls” to było (...)”jak wejście do salonu, w którym można było porozmawiać o literaturze, sztuce”(...)
04:00 – wypowiedź Leszka Szarugi nt. dystansu „Pulsu” wobec działalności opozycyjnej, zbliżenie tylnej okładki „Pulsu”, total trzech mężczyzn siedzących na tle półek z książkami, wypowiedź Filipczaka nt. istoty wydawnictwa, pierwsza strona z informacją o powstaniu „Pulsu”, artykuły w kwartalniku, rysunki satyryczne, wypowiedź Pawlaka nt. artykułów Adama Michnika, przebitka na artykuł, przebitka na Filipczaka popijającego ze szklanki, wypowiedź Szarugi nt. dylematów co do zawartości kwartalnika, szeroki plan siedzących mężczyzn, Filipczak wspomina „Salon Niezależnych”, „Teatr na Piętrze” i „Teatr Ósmego Dnia”, którzy również mieli swój wkład w tworzenie „Pulsu”, przebitki na artykuły Leszka Dymarskiego i Stanisława Barańczaka, Filipczak mówi o nieustannej inwigilacji spotkań „Pulsu” przez UB
07:39 – artykuły w kwartalniku autorstwa Jacka Woźniakowskiego, Vaclava Havla, Icchaka Bahevis Singera, Leszka Szarugi, wypowiedź Szarugi nt. ważności stworzenia kwartalnika, przebitki na przedrukowane tytuły z prasy komunistycznej
08:46 – Chicago, panorama miasta, wieżowce (ujęcie od dołu), cicha, spokojna uliczka, wypowiedź Ewy Bierezin nt. pracy m.in. w KOR, przebitka na Jana Józefa Lipskiego, rozmawiającego z ksi. Janem Zieją (X rocznica powstania KOR) zgromadzeni w mieszkaniu działacze KOR – Adam Michnik, Bronisław Geremek, Tadeusz Mazowiecki, Stefan Bratkowski, ponownie Bierezin nt. powstania pisma, które będzie pismem ignorującym cenzurę, przebitka na artykuł Wiktora Sułkowskiego, będącego ostrą polemiką z artykułem Michnika
10:59 – lecące gołębie, komórki, pojemniki na śmieci, stojące FIAT-y, w tle piosenka Jana Kelusa (?) odrapana ściana łódzkiej kamienicy, stara kobieta z wiadrem karmi gołębie, wąskie podwórko wśród łódzkich starych kamienic (zima)
11:29 – szeroka ulica pod Waszyngtonem, plenerowa wypowiedź Sułkowskiego nt. pracy w kwartalniku, sympatyków „Pulsu”, wspomina współpracę z Jackiem Bierezinem, Paryż – Jacek Bierezin nad Sekwaną, w tle katedra Notre Dame, cz/b – Bierezin nt. swojego pisarstwa dla potrzeb „Pulsu”, kolor – trening bokserski, z off-u – fragment artykułu o Bierezinie, Bierezin na rowerze, wspinaczka, cz/b – c.d. wypowiedzi Bierezina nt. swojej twórczości, przebitka na artykuł jego autorstwa, kolor – wypowiedź Filipczaka nt. trudnej współpracy z Bierezinem
16:14 - Waszyngton, „Głos Ameryki”, studio radiowe, fragment programu, stół mikserski, przy mikrofonie Tadeusz Walendowski i Mirosław Kondracki, w tle piosenka Kelusa (?), pokoje redakcyjne, Betesda – wypowiedź Walendowskiego nt. współpracy z „Pulsem”, przebitka na artykuł autorstwa Walendowskiego, c.d nt. wydawania niezależnych pism, przebitka na kolejny artykuł, wypowiedź nt. ciężkiej współpracy z |Bierezinem, który miał bardzo zdecydowane przekonania, przebitka cz/b – wspólna fotografia członków kwartalnika, kolor – Halina Mikołajska na spotkaniu w „Salonie Literackim” w Warszawie, który skupiał niezależne środowiska literackie stolicy, Walendowski nt. działalności „Salonu...”, ponownie spotkanie, Walendowski nt. interwencji SB i zamknięcia „Salonu...” nt. swojego wyjazdu i braku kontaktu z „Pulsem”
21:12 – Łódź, stara fabryka, drabinka przeciw pożarowa na zewnątrz, w tle piosenka Kelusa, total fabryki, rzeźby na fasadzie kościoła, tabliczka znamionowa „Uniwersytet Łódzki – Instytut Polityki Regionalnej”, odrapana fasada gmachu, wypowiedź Filipczaka potem Pawlaka nt. inwigilacji przez SB, Sułkowski wspomina aresztowania na 48 godzin, podsłuchy, szykany, usuwanie z pracy, przebitka – druk „Pulsu” na powielaczu, składanie powielonych kartek, stempel z logo „Niezależnej Oficyny Wydawniczej”, w tle piosenka Kelusa, archiwalne fotografie brodatego Mirosława Chojeckiego
23:50 – wypowiedź Filipczaka nt. radości z powielenia pierwszych egzemplarzy „Pulsu”, Sułkowski nt.braku autorytetów wśród żyjących wtedy polskich pisarzy, wspomina numer kwartalnika poświęcony w całości Witoldowi Gombrowiczowi, przebitka – telegram z gratulacjami do CzesławaMiłosza (po otrzymaniu Nagrody Nobla?) wypowiedź Pawlaka nt. jego wzorców pisarzy, wypowiedź Szarugi nt. polskiego czarnego humoru, Filipczak nt. wydania przez „Puls” powieści Jerofijewa „Moskwa Pietuszki”, przebitka cz/b na spis treści kwartalnika, cz/b fotografia Leszka Kołakowskiego, potem Marka Edelmana, fragment wiersza Antoniego Pawlaka
27:20 – ikonografia cz/b – czołgi na ulicach, skoty, demonstracje, ZOMO, z off-u mowa o aresztowaniu pracowników „Pulsu”, artykuł Andreja Amarlika, mowa o skonfiskowanym przez UB i nigdy nie odnalezionym nr 13 „Pulsu”, wypowiedź Sułkowskiego nt. przejęcia przez grupę londyńską tytułu aby rzekomo dalej prowadzić działalność literacką, ponownie trzech mężczyzn w pokoju mówi o swoich zajęciach po internowaniu, o działalności w wolnej nPolsce, jadący tramwaj, w tle piosenka Jana Kelusa
29:54 – napisy końcowe – scenariusz i realizacja – Jolanta Kessler-Chojecka; mrealizacja Grupa Filmowa Kontakt; produkcja TV Łódź
30:18 – koniec nagrania