00:07 – cz/b - „Marzec'68 milicyjny zapis”, biegnący ORMO-wcy, zbliżenie obiektywów aparatów fotograficznych, wypowiedź kpt. Magdaleny Kluczyńskiej, rzecznika prasowego UOP (Urząd Ochrony Państwa) nt. Sprzętu fotograficznego z lat 60-tych ubiegłego wieku, który był wykorzystywany przez służbę bezpieczeństwa do wykonywania pracy operacyjnej, w tym do dokumentowania wydarzeń marca 68, stół montażowy, zakładanie taśmy filmowej na rolki, obracająca się „bobinka” z nawiniętą taśmą filmową,ręce montażysty w białych rękawiczkach, metalowe pudła do przechowywania taśmy filmowej, napis na pudle „Marzec 68 KR” (kopia robocza) i sygnatura „B”, przesuwająca się na rolkach taśma filmowa
01:03 – cz/b film – tłum ludzi, ekran telekina, z off-u wypowiedź pułkownika Tadeusza Kosowskiego, emerytowanego pracownika MSW (Ministerstwo Spraw Wewnętrznych) nt. nagranych materiałów, dla partyjnych decydentów a w szczególności dla I sekretarza KC PZPR Władysława Gomułki, zbliżenie Kosowskiego, ponownie cz/b film z zamieszek, Kosowski mówi, że materiały te były pomocne w zwalnianiu z pracy rodziców uczestników zamieszek Marca 68, zbliżenie kartki z nazwiskiem Krzysztofa Topolskiego, studenta I roku Wydziału Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego, którego ojciec sprawował wówczas funkcję v-ce ministra, Topolski mówi o swojej mało aktywnej działalności w środowisku studenckim w tym czasie, cz/b film z 68 roku, przesłuchanie aresztanta, kolor – Topolski zaciąga się papierosem i mówi, że bał się „wrobienia” swojego ojca w jakąś niejasną sprawę, cz/b film – przesłuchanie młodego Topolskiego po aresztowaniu, przesłuchanie młodego Antoniego Zambrowskiego, kolor – Zambrowski opowiada o swoim aresztowaniu, o zabraniu mu koszuli i krawata, obok niego siedzi syn Przemysław, cz/b – Zambrowski w czasie przesłuchania, cz/b – przesłuchanie Henryka Szlajfera, kartka z jego nazwiskiem i informacją, że został usunięty z Uniwersytetu Warszawskiego, kolor – Szlajfer opowiada o przesłuchaniach w Pałacu Mostowskich
03:40 – kolor – wypowiedź Kosowskiego nt. filmowania uczestników zajść, spokojnego zachowania wobec nich milicji, Zambrowski z synem oglądają na monitorze cz/b archiwalia z przesłuchania Zambrowskiego w Pałacu Mostowskich, Szlajfer opowiada o swoim przesłuchaniu, przebitka cz/b – przesłuchanie Topolskiego, kolor – Topolski opowiada o metodach przesłuchania, wypowiedź historyka Dariusza Stoli nt.ówczesnych przesłuchań zatrzymanych w czasie manifestacji, przebitka cz/b – pokój przesłuchań, wejście kolejnych zatrzymanych, z off-u wypowiedź Stoli nt. eksponowanych stanowisk jakie zajmowali rodzice zatrzymanych, chodziło również żeby skompromitować protesty i nie dopuścić do tych protestów robotników, tym bardziej, że znaczna część z protestujących była pochodzenia żydowskiego, ręce montażysty, taśma filmowa przesuwająca się po głowicach stołu montażowego, cz/b – idący milicjanci, przebitka kolor – mówiący Topolski, ponownie cz/b – tłum na przystanku tramwajowych, stojący tramwaj, z off-u Topolski i wiecu na Politechnice Warszawskiej, idący ulicami tłum, Topolski wskazuje na siebie w tłumie idących manifestantów, kolor - taśma filmowa przesuwająca się po rolkach stołu montażowego
07:58 – cz/b – tłum pod kościołem św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, (zdjęcia z jadącego samochodu), kolor – Zambrowski komentuje sytuację widoczną na ekranie, wypowiedź Kosowskiego o tłumie pod Kościołem, cz/b – tłum na schodach prowadzących do Kościoła (zdjęcia z jadącego samochodu), idący manifestanci, kolor – Szlajfer mówi o oddziałach milicji, cz/b – padający śnieg, stojący w szeregu milicjanci tzw. „Golędzinów”, kolor – wypowiedź Stoli nt. Manifestacji, ponownie cz/b – tłum na stopniach Kościoła, widać spadające płonące gazety co miało oznaczać, że „prasa kłamie”, stojący tłum pod bramą Uniwersytetu Warszawskiego, kolor – Stola mówi o kłamliwych informacjach w prasie a szczególnie w „Trybunie Ludu”, , Szlajfer mówi o działaniach wolnościowych środowiska studenckiego, o zdjęciu ze sceny „Dziadów” Adama Mickiewicza w reżyserii Kazimierza Dejmka, cz/b – tłum pod Kościołem, kolor – Topolski o ataku „Golędzinowa” na manifestantów pod gmachem domu studenckiego „Riwiera”, cz/b – pałowanie ludzi przez „Golędzinów”, biegnący ludzie (zdjęcia z jadącego samochodu) pałowanie manifestantów w okolicach pomnika Mikołaja Kopernika na Krakowskim Przedmieściu, kolor – Zambrowski opowiada o pałowaniu, cz/b – gazy łzawiące, pałowanie ludzi na schodach Kościoła, uciekający manifestanci, pałowanie
12:50 – cz/b – sala szpitalna, leżący poszkodowani w zamieszkach milicjanci, idący o kulach ranny milicjant, Kosowski mówi,że (...)”chłopcy z Golędzinowa byli Bogu ducha winni, ich posłano a wielu nie znało nawet dobrze Warszawy”(...) cz/b – sala szpitalna, brama prowadząca do kina „Skarb” na Krakowskim Przedmieściu naprzeciwko Uniwersytetu Warszawskiego, milicjanci z pałkami, gazy łzawiące, Topolski z off-u opowiada jak zaatakował jednego z „golędziniaków” gdy został z nim w bramie sam na sam, brama Uniwersytetu Warszawskiego, rzucanie granatów łzawiących przez milicję, kolor – zdejmowanie rolki taśmy filmowej ze stołu montażowego, cz/b – zatrzymani prowadzeni do radiowozu, z off-u Zambrowski mówi o dniu 12 marca 1968 roku jako dniu największych manifestacji, z off-u Szlajfer o aresztowaniu go w domu i przewiezieniu do Pałacu Mostowskich, prowadzenie zatrzymanego do radiowozu, przebitka – kolor – Szlajfer, cz/b – zatrzymani, milicja, rewizja, Szlajfer z off-u o przyjeździe do Pałacu Mostowskich, cz/b – prowadzenie zatrzymanego, kolor – Zambrowski i jego syn komentują kolejne fragmenty filmu, cz/b – MDM, idący tłum (zdjęcia z jadącego samochodu), przebitka kolor – zbliżenie oglądającego film Zambrowskiego, cz/b – zdjęcia z jadącego samochodu, ludzie na Nowym Świecie, czarna „Wołga”, kolor – Stola mówi o tym jak bardzo często nazwisko Zambrowskiego pojawiało się raportach dla Gomułki i, że chodziło o to, że nie tylko (...)”rozparzeni rozrabiacze rozrabiają ale, że chodzi również o doświadczonych polityków, którzy mają jakieś swoje plany”(...) kolor – Stola mówi o talentach organizacyjnych ojca Antoniego Zambrowskiego – Romana i doceniania ich przez Gomułkę, Antoni Zambrowski mówi o tym jak studenci krzyczeli pod oknami Gomułki (...)”chcemy Zambrowskiego, Zambrowski do Biura”(...), cz/b – tłum przed gmachem KC PZPR, Zambrowski komentuje archiwalia
17:03 – Stola nt. Dotarcia pochodu manifestantów pod gmach Komitetu Centralnego PZPR, tłum manifestantów na pobliskim rondzie (obecnie Rondo de Gaulle'a) zdjęcia z jadącego samochodu na manifestantów, obraz na monitorze – idący milicjanci i tzw. aktyw robotniczy czyli żołnierze Warszawskiego Garnizonu po cywilnemu, kolor – Stola nt. aktywu robotniczego z Żerania i z „Huty Warszawa”, ludzie w okolicach Hotelu „Europejski”, wybite szyby w kinie „Kultura” na Krakowskim Przedmieściu, zniszczenia wewnątrz, stojące na placu Zwycięstwa (obecnie Plac Piłsudskiego) autokary, którymi rozwożono „aktyw robotniczy”, kolor – Zambrowski komentuje film, cz/b – zniszczenia we wnętrzach kina ”Kultura”, dokonane przez pijanych „golędzinowców”, napis - „niektóre zniszczenia dokonaneprzez sprawców awantur w dn. 12.III.68”, zniszczone wnętrze
19:20 – cz/b zatrzymani wysiadają z milicyjnego radiowozu, informacja o nieletnich sprawcach awantur, którzy sprzątają ulice i zniszczenia w kinie „Kultura”, widać sprzątających, idący zatrzymani przez milicje manifestanci, kolor – wypowiedź Kosowskiego nt decyzji Zenona Kliszki ówczesnego v-ce marszałka Sejmu, o zwolnieniu z aresztu prawie wszystkich zatrzymanych, cz/b – sprzątanie ulic, kolor – taśma na stole montażowym, wyp. Topolskiego o podjęciu decyzji o wyjeżdzie z Polski po „udzieleniu bratniej pomocy” Czechosłowacji, mówi, że jest pełen szacunku dla takich ludzi jak Michnik czy Lityński, jest mu przykro, że doszło do zamieszek a najbardziej mu przykro, że (...)”wielkoprzemysłowa klasa robotnicza obalila socjalizm”(...) cz/b – pokój przesłuchań, kolejny zatrzymany, przesłuchanie Zambrowskiego, kolor – wypowiedź jego syna Przemysława nt. obecnego radykalizmu ojca, cz/b – Antoni Zambrowski w czasie przesłuchania po zatrzymaniu w marcu 1968 roku
21:55 napisy końcowe : realizacja – Piotr Morawski, Paweł Pawlicki, Jacek Knopp, Marek Głowiński, Jerzy Karpiński, Małgorzata Praga-Pauter, Sławomir Kretkowski, Marek Wróbel, Marko Stojanowić, Elżbieta Bagińska, Sławomir Chojecki, producent: Mirosław Chojecki, Piotr Weychert, Media Kontakt dla Pr II TVP
22:12 – koniec nagrania